sunnuntai 4. toukokuuta 2014

siirtymää

29.4.2014 Göremestä ajoa Konyaan ja siinä katselin taivasta ja koska näytti paistavan, niin jatkoin ylänköä, jota ajoin Balikesiriin asti. Alkumatkasta ja lopussa sateli, muuten sain väisteltyä kuurot. Balikesirissä otin hotellihuoneen, koska kämppäreitä ei näkynyt eikä hotelleja näkynyt pienemmillä paikkakunnilla.

30.4.2014 Balikesiristä rajan yli ja Kavala sattui taas sopivasti leiriytymispaikaksi. Kavalassa kyselin renkaanvaihtoa iltasella seuraavalle päivälle, mutta vappupäivänä ei kai mikään paikka ole auki.

1.5.2014 Kavalasta ajelin Igounimetsaan ja laiva oli lähdössä puoliltaöin Italiaan. Eipä vaan lähtenytkään, koska vappu on kuulemma perinteinen lakkopäivä, niin laivat eivät liikkuneet. Igounimetsassa tuli sitten yksi tyhjäkäyntipäivä ja sielläkin kyselin renkaanvaihtoa, mutta paikkakunnalla ei mahtanut Anakee 3 kumeja olla.

2.5.2014 Kämppärillä notkumista iltapäivään asti. Siitä Igounimetsassa kyselemään renkaanvaihtoa, mutta ei löytynyt renkaita. Sitten laivalippujen osto, pitkä kahvitauko ja odottelemaan laivaa. Laiturissa oli odottelemassa Italialaisia motoristeja ja yksi Bulgarialainen kusiais sebarilla. Italialaiset pyörivät vähän omassa porukassaan ja tuli poristua enemmän bulgarialaisen kanssa, vaikkei yhteistä kieltä kunnolla löytynyt.

Siinä pyöri myös pari rekkakuskia, joista toinen oli kunnon huulliveikko, vaikkei hänkään englantia puhunut. Sen verran luulen ymmärtäneeni, että sille oli joskus varkain tullut salamatkustajia ja olivat narahtaneet poliisille. "four taliban - problem" oli ollut vähän selittämistä poliisille. Sitten sen uudehkossa Ivecon veturissa oli mittarit pimeänä "computer" ja peukku alas ,siitä oltiin samaa mieltä että elektroniikka pois autoista. Oli soitellut päällikölle että "chef , what now??" mutta ei mitään matkaa pitää jatkaa, vaikka ei mittarit pelaa. Tanskaan oli vielä menossa, että kilometrejä tulee.

Joku Bulgarialais-Italialainen pariskunta siinä myös pyöri prätkiä ihmettelemässä. Kaikilla taisi olla kansipaikat(paitsi rekkamiehellä) ja laivaan kun päästiin niin oltiin saman pöydän ympärillä ja vähän kärpäsenä katossa kuuntelin porukoiden juttuja. Italiaa kun puhuivat niin vähän tiesi missä mennään, mutta kun bulgaria oli kielenä, olin ihan pihalla.

3.5.2014 Aamusella tarjoilija kävi potkimassa pöytää, että tilatkaa jotain tai poistukaa ja bulgariaismotoristi totesi ettei me nyt kovin montaa tuntia seisoskella ja jatkettiin pöydässä notkumista. Jossain välissä rekkakuski kävi ilmottautumassa ja pyöritteli silmiään kun hytissä oli ollut joku transseksuaali tai jotain. Onhan se tietysti vähän, että onkos tämä nyt miesten vai naisten hytti :)

Bulgarialainen motoristi asusteli ilmeisesti Barissa Ilaliassa ja tämä laivatsydeemi oli sille aika tuttua. Kun laiva oli satamassa, mentiin pyörille ja päästiin ekana ulos, kun yksi rekka lähti edestä pois. Sitten seurasin kaveria Barin satamasta pois, niin kauan, että alkoi motarin kylttejä näkyä ja sitten heilautettin kättä ja mentiin omia reittejä.

Tavoitteena oli Tarquinian lähellä oleva kämppäri, jonka olin katsonut olevan auki. Sinne vielä valoisan aikaan ehdinkin ja leiri pystyyn.

4.5.2014 Tavoitteena oli ajella Ranskan puolelle, mutta kun tulin alppien laitaan ja katselin valkoisia huippuja, niin pistin parkkiin Cuneoon ja ajattelin käydä vähän tiedustelemassa kelejä välipäivänä. Loistava kämppäri (Bisalta camping), 10€/yö, jos on 2 yötä tai enemmän ja todella siistit suihkut ja tsydeemit.

Kämppärille tuli pari Italialaista, jotka olivat juuri tulleen Ranskan puolelta solateitä ajelemasta ja sanoivat että nyt on hienot kelit. Lumivalleja löytyy, mutta tiet on ok. Jos näin on, pitänee ajella Ranskan puolelle ja parkata sielläkin joksikin päiväksi ja ajella solia taas vaihteeksi.

Vähän tulee nuoruusajat mieleen, kun tuossa tuli 3000km kuuteen päivään ja siinäkin oli yksi välipäivä jolloin ei kilometrejä tullut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti