maanantai 10. helmikuuta 2014

Kamelin säätöä

Kameli on taas täynnä menohaluja.

Nopeusmittari pelaa, kun vaihtoi pyörittäjään sen muovirattaan.

Takajarruun tilasin palat ja kiinitystapin, mutta loppupeleissä ne olikin ok ja vika oli satulasssa taikka satulan kiinnitysosassa. Oli nimittäin käynyt niin, että se pikku peltipala jarrupalojen päässä oli kulunut puhki ja itse jarrupalat oli kuluttaneet alumiinin läpi asti ja pala pääsi "tipahtamaan" elikkä se oli vain kiinnitystapin varassa ja kilkatti vannetta vasten. Veikkaisin että kohtuu harvinainen vika. Eipä tullut paloja vaihtaessa tarkistettua ajatuksen kanssa noita peltejä. Takajarru kun on vähäisellä käytöllä, niin palat on vaihtuneet 150tkm välein ja ne on jossain välissä ehtineet kuluttaa pellin puhki. Etusissa palat liikkuu koko ajan, koska vaihtoväli on noin 20tkm ja itseasiassa palat on niinpäin että pellit on ylhäällä,eikä jarrupalat niitä pääse kuluttamaan puhki. Pitänee kuitenkin seuraavalla kerralla tarkistaa nekin.
Korjaus meni nyt niin, että kiinakaupasta ostin epksiliimaa, jotain taulukiinnityspellinpaloja ja viilan. Viilalla alumiini puhtaaksi ja vähän naarmua joka suuntaan. Pellinpaloista palat, jotka kannattelee jarrupaloja ja epoksilla koko köntsä kiinni. Rautalangasta kiekurat siihen kuluneen alumiinin paikalle, jos se lähtee uudestaan kulumaan, niin ei pelkkä epoksi ole kulumassa vaan sen rautalangankin pitää kulua. Telinepuolen ei pitäisi lämmetä, elikkä luultavasti tuo epoksi pitää ihan ok. Saa nyt sitten nähdä.

Käyntihäiriöitä ei enää ole olllut, eli taisi sittenkin olla kosketusvika puolan johdoissa. Sähkökuvasta katselin että piuhat menee suoraan sytkäboksilta puolalle, paitsi takapytyltä menee piuha lisäksi jonnekin muualle.
Se viimeinen käyntivika mahtoi sitten olla tulpissa ja kun ne heräsivät eloon, niin hyvin on raksuttanut.

Renkailla ja ketjulla on nyt reilu 15tkm takana. Renkaat on vielä ok, takasessa on keskiosa tasoittunut ja etunen on kohtuu hyvä. Hiukkasen vetelee hitaassa vauhdissa kun kääntää renkaan kulman kohdalle, mutta niin varmaan tekee monellakin 15tkm ajetulla renkaalla :) 

Vetokettinki on vähän venynyt, mutta rullaa tasaisesti, enkä vielä ala sitä vaihtamaan. Sitten kun rouskutus alkaa, niin sitten onkin jo kiire.

Ilmanputsarin heitin myös uuden, kun Marokossa tiet(siis myös päällystetiet) pölysi melkolailla joka paikassa.

Tankinkorkista tipahti venttiili siinä joessa kontatessa ja senkin sain tuosta Nerjan mopoliikkeestä. Hinta oli tosin vähän eri kuin Biltemalla, vaikka osa oli juurikin sama. Ilman tuota venttiiliä lämpimällä kelillä tankista tulee bensahöyryä ihan nähtävästi. Korkki on normi krossipyörän korkin tyylinen.

Jos olisin kotopuolessa työkalujen vieressä, niin keulaöljyt menisi vaihtoon, mutta nyt ne saa olla loppuun asti.

Sporttikassia pitää käydä näyttämässä jollekin suutarille tms. jos sattuu jostain löytymään. Saa naputella kunnon neulalla sauman muutamaan kertaan läpi. Ei taida täältä aurinkorannikolta löytyä jääkiekkomaalivahdin varustekassia :)

Selkä alkaa olla jo kohtuukunnossa, vaikka ei taida enää uudenveroista tulla. Siinä La Casitan kämppärillä ei vielä oikein ollut telttailuselkä, mutta eiköhän se tästä ala venymään.

Uutta multimediaa ei nyt ole syntynyt. Videoita ei tästä saa ladattua tuubiin, tai saa jos jaksaa tässä ulkona istuskella sen työpäivän verran.

**********************************************************
laitetaan tästä muutama linkki vamiisiin tuotantoihin.
Tinariwenin uudelta levyltä on tullut toinen video.
Tinariwen - Imidiwan Ahi Sigdim

Ja tuosta blondia uudesta seelannista
Gin Wigmore - Man like that

Ja tuosta vähän erilaista, elikkä oudompia tahtilajeja.
Meshuggah - I am Colossus


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti