maanantai 17. maaliskuuta 2014

Gythio

Mjoo, eli nyt on hiukkasen siirtymää takana ja paikkakunta on Gythio Kreikassa. Välillä oli vain maksullista nettiä tai ei nettiä ollenkaan, joten vasta nyt pääsee päivittelemään kuulumisia.

9.3.2014 Oli siirtymä Salon de Provencesta Villeneuve Loubet Plagen kämppärille. Provencen tiet oli sen verran nautinnollisia ettei kuvia muistanut napsia. Castelletin radalla (Paul Ricard Circuit) tuli sentään käväistyä, kun siellä joskus tuli Bol d'Or endurancea pari kertaa seurattua. Sitten muuttiva kisan Magny Coursiin, joka on siellä Pariisin lähellä tasangoilla. Jonkun verran oli rata-alue muuttunut 15 vuoden aikana. En muista oliko silloin lentokenttä ihan radan vieressä, mutta nyt siinä oli kohtuu vilkkaan näköinen kiitorata. Varsinaiselle rata-alueelle ei kai asiattomia päästetty, sen verran jykevät portit oli välissä.

lentoasema

kiitorata, jonka takana moottorirata

castellet radan viereltä näkyy välimeri

10-11.3.2014 Villeneuve Loubet Plage, jossa kävin hammaslääkäriltä ottamassa kommentit lohjenneesta hampaasta. Nuorehko kaveri vilkaisi hammasta ja totesi etteihän tämä mitään, olis voinut huoletta jatkaa matkaa ilman säätämistä. Laittoi kuitenkin muovipaikan suojaksi. Meinasi että jos se irtoaa matkalla niin ei tarvitse huolehtia... Noh katellaan miten homma etenee.
leirin vieressä kukki puu

rannalta näkyy alppien lumiset huiput, kuvassakin juuri ja juuri erottuu

purossa olisi ollut kalaa

Oikealla kantilla on Nizza ja lumihuiput näkyy



Kämppäri oli suhtkot vilkkaalla paikalla. Moottoritie meni pohjoispuolella, päätie meni eteläpuolella junaradan kanssa, Nizzan lentokenttä oli muutaman kilsan päässä lahden toisella puolella ja kohdalla oli Marina Baie des Anges, jossa on kohtuu siistin näköinen taloyhtiö.

Päätykämpissä on oma puutarha terassilla :) ja välimeri ja lumiset alppihuiput näkyvät päätä kääntämättä.

Kämppärin vieressä oli myös pieni luonnonpuisto, joka oli lähinnä pusikkoa, joka oli luonnontilassa. Siellä kulki polkuja ristiin rastiin ja yllättävän rauhallinen paikka oli vaikka ympärillä käy koko ajan melko kuhina. Lentokentän äänet ja joskus moottoritien äänet ylsivät puistoon asti.

parin euron eväitä
Noita valmisruokia tuli kokeiltua taas, mutta trangialla lämmitys vie polttoainetta suhtkot paljon. Mikrolla noista saisi näppärät välipalat.

12.3.2014 Alkoi siirtymä kohti Kreikkaa. Villeneuve Loubetin kämppärillä kyllä houkutteli mukavat kelit, mutta matka kuitenkin jatkui. Aluksi meinasin ajella ihan rantatietä noin 300km Italian puolelle, mutta kun Italiaan pääsi, niin matkanopeus tyssäsi, koska pikkutiet on täynnä liikenneympyröitä ja -valoja. Lopulta oli hypättävä motarille, että sai sen 300km täyteen. Siistiä rantaa tuo näyttää kuitenkin olevan sekä Ranskan että Italian puolella. Ranskan puolelta sain muutaman kuvan napsittua Nizzan ja Monacon väliltä.




Nizzan ja Monacon väliltä

Nizzan ja Monacon väliltä

Nizzaa
Tavoitteena oli Deiva Marine, josta olin netistä katsonut auki olevan kämppärin. Matkalla ehti tulla kuitenkin pimeä ja kun saavuin Deiva Marineen, niin ajoin vain suoraan ensimmäiselle kämpppärille joka tuli vastaan. Se ei tainnut olla auki tai ainakin olin ainut asiakas. Lisäksi kämppärin pitäjä iltasella lupasi 10€ hinnan, mutta aamulla leirintä olikin ilmainen. Kaveri totesi vain, että on vielä vähän kylmät kelit.



13.3.2014 Tavoitteena oli Civitanova Marche, jossa piti olla auki oleva kämppäri. Nyt päätin heti ajella moottoritietä pitkin jotta matka taittuisi. Firenzessä tuli pieni hukkataival, kun en tajunnut motarilla kääntyä Rooman suuntaan ja motari loppuis suurinpiirtein Firenzen keskustaan. Gepsissä ei ollut tarkkaa karttaa, eikä Italian yleiskartastakaan ollut mitään apua. Hetken harhailun jälkeen moottoritie löytyi uudestaan ja matka jatkui.

Hämärä ehti taas tulla ennenkuin pääsin perille. Opasteita kämppärille oli aika heikosti ja piti kysyä tietä parilta kaverilta ja lopulta kämpppäri löytyi. Siellä sitten oli melko pimeää, mutta siinä oli joku heppu polkupyörällä liikenteessä ja ilmeisesti oli tulossa samalle kämpppärille yöksi. Hän soitti omistajan paikalle ja yöpyminen lopulta onnistui.

Koko päivän ajelun jälkeen säätelin omat sopat, koska ei tullut syötyä koko päivänä. Samainen heppu seisoskeli siinä ihmettelemässä kun tein ruokaa. Kaveri puhui vain italiaa ja juttelu sujui melko heikosti. Lopulta se tajusi siitä lähteä ja sain ruokailla rauhassa.
Civitanova Marche / Alto
Tämä kämpppäri ei ollut ihan priimakunnossa, vaan menihän tuo.

14.3.2014 Tavoitteena Monopoli ja taas päivä alkoi moottoritiellä. puolilta päivin pudotin motarilta pois lounaalle ja sen jälkeen päätin kokeilla normiteitä. Siinähän meni sitten 2-kaistaa suuntaansa oleva tie, jota pääsi etenemään ihan kohtuu nopeudella.

Välillä siinä oli melko Reberbahni, kun erotiikan ammattilaisia oli melkein joka p-paikalla ja niitä oli melko tiheässä. Espanjassa Barcelonan eteläpuolella oli samaa toimintaa myös havaittavissa, mutta tässä oli kyllä jo ylitarjontaa. Lähellä oleva isompi kaupunki oli Foggia, mahtoiko vaikuttaa asiaan.

Taas ehti hämärä tulla ennenkuin perille pääsi ja taas piti kysyä tietä ennenkuin pääsi opasteisiin kiinni. Monopolin kämppäri oli ihan jees ja siinä kaikki pelasi niinkuin pitää.

Illalla tuli taas kokeiltua ledivalaistusta ja kuutamossakin sai kuvia tehtyä.
Ilman valoja

vähän pienempi aukko ja ledivalolla pelailua

Pelkässä kuunvalossa
15.3.2014 Siirtyminen Brindisiin ja siitä oli tarkoitus soutaa Adrianmeren yli. Matkaa oli enää noin 60km ja ennen puoltapäivää olin jo satamassa kyselemässä lippuja. Paatti oli lähdössä vasta ilta kahdeksalta, joten dottelua oli hiukkasen tiedossa. Ostin kuitenkin lipun 64€ kansipaikka ja kiertelin Brindisin keskustaa, mutta eipä sieltä oikein mitään löytynyt. Turistisatamassa kävin aikaa kuluttamassa ja seurailin kun porukat yritti saada kaloja ylös merestä.





Kebabbia naamariin ja lisää odottelua. Lopulta ajelin sataman terminaaliin istuskelemaan ja siihen pompsahti 2 linja-autolastillista Italialaisia teinejä, joiden touhuja seuratessa aika kului hyvin :). Tuon kokoisesta porukata lähtee jo melko meteli.

Kun ajelin odottamaan laivaan pääsyä, viereen tupsahti Englantilainen pariskunta, joilla oli 3 vuoden reissu menossa. Reissu oli vasta aluillaan ja kuulemma meinasivat välillä olla töissä, mutta ilman mitään ennakkovalmisteluja olivat liikenteessä. Siis ei visoja sun muita etukäteen vaan aikoivat hommata ne sitten kun ne tarvii. Viisumeilla kun on voimassaoloaika ja se ei aina reissun päällä osu kohdalleen, kun enemmän aikaa on liikenteessä. Viimein paatti saapui satamaan.






16.3.2014 Laiva oli liikenteessä yön yli ja saapuminen Patraan oli noin 14.00 paikallista aikaa. Kun satama alkoi lähestyä tuli luurilla otettua ensimmäiset kuvat Kreikasta.

Kreikan saaristoa

Kreikan saaristoa

Lumisia huippuja näkyy Kreikassakin

Patra


tankkaus menossa


Maihin päästyä alkoi taas ajo etelää kohti. Hoksasin, että tiekartta olisi hyvä olla, mutta eipä sitä kioskeista, pikkumarketeista tai huoltoasemilta löytynyt. Ajelin lopulta pelkällä gepsillä alas Gythioon, mistä pitäisi taas päästä eteenpäin laivalla.


Välillä tie kävi noin 900 metrissä ja melko viileältä elkoi keli tuntua siinä. Gythiosta tai sen kämppäreistä ei ollut mitään tietoa, mutta löytyihän sieltä auki oleva leirintäalue, johon pääsi leiriytymään.
kämppärin rantaa

kämppärin rantaa

kämppärin rantaa

Gythio bay kämppäri





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti